Ideelaborandid treenisid end Riias

Uudis

Ülemaailmse ettevõtlusnädala raames käis TÜ Ideelabor novembris viie Eesti tiimiga Riias kahepäevasel treeningul, kus tuli potentsiaalsele kliendile oma toote väärtust tutvustada.

Peale eestlaste osales koolitusel kolm töörühma Stockholmi kõrgemast majanduskoolist, kus moodustati ka rahvusvahelise ettevõtluse kogemusega treeneritest ja ettevõtjatest koosnev tagasisidemeeskond.

Kaheksa meeskonna ideed olid eri valdkondadest, alates tähendusliku sünnipäevakingi tegemisest teises linnas elavale sõbrale kuni lahkunud lähedase inimese mälestuse väärikast jäädvustamisest internetis. Ideelabori juhi Kalev Kaarna sõnul oli seekordne treeninglaager eriline selle poolest, et kui tavaliselt harjutavad iduettevõtted oma tooteidee müümist investoritele, siis seekord tuli seda teha võimalikele klientidele. 

Kahepäevase treeningu lõpus toimunud väikesel maavõistlusel said majanduskooli tudengid oma inglise keele igapäevase praktika tõttu eelise. Eesti tudengite tiim aga võitis kõige kallima ja kiireima auhinna, milleks on bobisõit Siguldas. Selle võitnud meeskonna esindaja Marko Oolo sõnul seisneb nende ettevõtmine selles, et teha sõbrale kingitus internetis oleva rakenduse kaudu.

Kinkida saab näiteks klaasi õlut, šampanjat või koogitüki. «Kinkija saab tellimuse vormistada interneti kaudu, peale mida jõuab kingisaajani sõnum, mille ettenäitamisel saab ta vastavas söögikohas oma kingituse kätte,» selgitas Oolo. Tema hinnangul õppis tiim Riias eelkõige oma ideed rahvusvahelises seltskonnas esitlema ning sai väärtuslikku tagasisidet selle kohta, kuidas ettevõtmine võiks suuremal turul läbi lüüa.

Ajujahi 25 tipu hulka valitud taastusravi videotreeninguid arendav Rene Mets lausus, et koolituse käigus õppis ta esitluskõne pidamist, parandas oma inglise keelt ning hankis uusi tutvusi. Ta kiitis ka treeningul osalenud väga pädevaid mentoreid. «Meelde jäi üks juhendaja, kes kuulas mu idee kolme minutiga ära, küsis paar küsimust ja tegi siis kohe minu eest väga hea esitluskõne,» ütles Mets.

Kahepäevase treeningu tulemusena kogetu ja õpitu võtsid kohal olnud kaheksa meeskonda hilisema tagasiside raames kokku positiivse ja inspireeriva kogemusena. Osalejad nentisid, et oma idee mahamüümine kliendile oli hoopis teistsugune ülesanne, kui selle esitlemine investorile. Kaarna sõnul soovib Ideelabor tänu saadud heale kogemusele treeninglaagrit korrata kevadel Riias ning plaane tehakse ka ühise suvelaagri asjus. Ideelabori eestvõtmine sündis koostöös rahvusvahelise programmiga CB ENTREINT, mille raames testitakse ettevõtlusõppe metoodikat.

Jaga artiklit