Arvutimängude loomine on erialadeülene tegevus, kus on vaja ka kunstilist poolt.
FOTO: Erakogu

Entusiastid loovad nädalavahetusega arvutimängu

Aktuaalne

Kui mujal maailmas on arvutimängud suur äri, siis Eestis on see veel lapsekingades. Seda viga püüab parandada APT Game Generator.

APT Game Generatori eesmärk on ühendada huvilisi, kes tahavad arvutimänge luua. Ühiselt uuritakse erinevaid mängude ideid ning luuakse meeskonnad mängude loomiseks.

Raul Kübarsepp ja Marko Korbun on ettevõtte juhatuse liikmed ja nad rääkisid, et APT Game Generatoris pakutakse loomingulist keskkonda, sobilikke töövahendeid ning aktiivseid kaaslasi mängude ideede teostuseks.

Liikmed saavad õppida praktika kaudu, seejuures on oluline ka isiklik areng, aga soovi korral pakutakse entusiastidele ka juhendamist.

Ettevõtete liikmed viivad ise oma ideid ellu ning loovad nendest edukad tooted ja asutused. Ettevõttes on oluline koostöö, sest koos arutatakse uusi teemasid ja jagatakse õpitud teadmisi ning analüüsitakse uusi mänguideid.

APT Game Generatori taga on Tartu ülikooli arvutiteaduse instituut koostöös Tartu kunstikooli 3D erialaga. Tartu ülikooli arvutigraafika spetsialist Raimond-Hendrik Tunnel rääkis, et arvutimängude loomine on erialadeülene tegevus, milleks on vaja nii informaatikuid kui ka kunstnikke ja disainereid.

«Informaatikas tegeletakse 3D arvutigraafikaga informaatikute vaatenurgast, kuid arvutimängudes on vaja ka kunstilist poolt: kui mängus on vibu, siis see peab küll tulistama noolt, aga ka vibuna äratuntava väljanägemisega olema,» rääkis Tunnel.

Mängude loomise võistlus

APT Game Generator tõi Eestisse maailma suurima kiirvormis mänguarendusvõistluse Ludum Dare, et populariseerida arvutimängude loomist.

Detsembri esimesel nädalavahetusel toimub juba neljakümnes Ludum Dare, mis toob Tartusse inimesed, kel soov õppida mänguarendust ning leida omale ka pikemaajaline arendusmeeskond, kellega koos edasi töötada.

Ludum Dare on võistlus, mis toimub ülemaailmselt iga nelja kuu tagant. Ühel nädalavahetusel pannakse mängude loojad proovile, nii et nad peavad ühe nädalavahetusega looma mängu prototüübi täiesti nullist.

Tunnel ütles, et üritusel osalejatel on võimalik saada täiesti uusi oskusi või harjutada juba vanu. «Ennekõike loodame, et saadakse positiivne ja meeldejääv kogemus sellest, et paari päevaga tehakse valmis midagi ainulaadset ja ägedat.»

Kuna sündmusel osalejatelt eelnevaid oskusi ei nõuta, on osalema oodatud kõik huvilised alates keskkooliõpilastest ja tudengitest kuni täiskasvanuteni muudelt elualadelt.

Terve nädalavahetuse kestva mängude loomise kiirkursuse juures on ka võistlusmoment. Valminud töödest valib žürii välja parimad, mida autasustatakse.

Mitmetest Ludum Dare'i ajal tehtud prototüüpidest on saanud edukad tooted.

Osavõtjad saavad muu hulgas ka juhendust erinevate valdkondade (programmeerimine, mängudisain, kunst, modelleerimine, meeskonnatöö) alal ja asjatundlikku tagasisidet oma ala spetsialistidelt. Erinevate meeskondade koostoime soodustabki uute toodete ja ettevõtete teket.

Kogu mäng tuleb üksi teha

Oma esimesest Ludum Dare'i kogemusest ja võistlusest jagas muljeid ka ühel MängudeÖÖl esitletud mängu «Office Management 101» autor Riho Peterson, kes rääkis, et muuhulgas võisteldakse Ludum Dare’il hääletuse teel valitud teemal kahes kategoorias.

Neist keerulisem on 48-tunnine võistlus, kus kogu mängu ja sellega seotud materjalid peab osaleja üksinda valmistama, sealhulgas nii programmeerima, joonistama kui ka looma heli. Varem loodud või teiste tehtud materjale pole lubatud kasutada, kui välja arvata mänguloometarkvara. Osaleja peab avaldama ka mängu lähtekoodi.

Natuke lihtsam on Ludum Dare Jam, milles võib osaleda meeskondadena, lubatud on kasutada ka vabavaralisi materjale, lähtekoodi avaldama ei pea ning aega mängu esitamiseks on 72 tundi.

35. Ludum Dare’il tehti valmis mäng «ColOrigami», mis on kahemõõtmeline mõistatusmäng, mille peamised arendajad on Taivo Seppa, Reimo Luik, Merle Palk ja Ruudi Vinter. APT Game Generatori võistlusel saavutati selle mänguga kolmas koht.

Võistkond võttis osa ka Kaleidoskoobi-nimelisest äriideede konkursist, kus pälviti Heade Mõtete Klubi välja antud eriauhind.

OÜ Creative Mobile on Tallinnas tegutsev mobiilimängude loomise ja väljaandmise ettevõte, mis loodi 2010. aastal.

Ettevõtte asutasid Vladimir Funtikov, Sergei Panfilov ja Serhiy Slyeptsov. Creative Mobile on mänge teinud nii Androidile kui ka iOS-ile.

Ettevõtte tuntuim mängusari on Drag Racing. Hiljuti tuldi turule mänguga «Zoocraft», mida on alla laaditud üle kolme miljoni korra.

Ettevõtte asutaja ja juhi Vladimir Funtikovi sõnul on Eestis valdkonna asjatundjatest suur puudus, kuigi palgad on korralikud. Viimases Äripäeva «Rikaste TOP-is» hindas Äripäev Vladimir Funtikovi vara suuruseks 8,4 mln eurot, millega mees oli 364. kohal.

Sandra Saar

UT toimetaja
sandra.saar [at] ut.ee

Jaga artiklit