Nooremlektorite Maria ja Kauri avatarid lahendavad noorsootöö õppekava virtuaalreaalsuse töötoas andmetega seotud ülesannet.
KUVATÕMMIS: Kaur Kötsi

Noorsootöö õpe kolib virtuaalreaalsusse

Uudis

Alates septembrist saavad noorsootöö õppekava üliõpilased teadmisi omandada virtuaalreaalses keskkonnas.

Leidsime pärast koroonakriisi kogemuste, üliõpilaste ja teiste õppejõudude tagasiside ning muude ülikoolide näidete analüüsimist, et õpetamiseks ja õppimiseks tasub proovida ka alternatiivseid ja vähe kasutatud lahendusi. Otsustasime proovida Narva kolledžis virtuaalreaalsust (VR). 

Virtuaalreaalsus on digitaalne maailm, mis on aju jaoks usutavaks muudetud. VR-is saab meeli petta ja luua illusiooni, nagu oleksime kusagil mujal. VR annab osalustunde ja paneb aju rohkem pingutama. Seepärast arendasime Haridus- ja Noorteameti IT Akadeemia programmi toel projekti „Digital Youth – infoühiskonna noored“ käigus välja virtuaalse õppekeskkonna. Virtuaalmaailmas on noorsootöö õppekava tarbeks loodud auditoorium ja neli ruumi, mis keskenduvad andmetele, väärtustele, koostööle ja teadmiste kontrollile. Virtuaalsed lahendused töötati välja koostöös ettevõttega Maru VR Productions.

Õppetöö tarbeks ühendatakse õppejõud ja üliõpilased peaseadmete kaudu virtuaalsesse auditooriumisse või töötuppa. Selline auditoorium on nagu tavaline klassiruum, kus kõik näevad ja kuulevad kõiki, kuid suheldakse ja ülesandeid lahendatakse seal avataride abil. Nii on kõik üliõpilased kaasatud ning ülesandeid ja harjutusi saab teha koos, hoolimata inimeste tegelikust asukohast. 

Virtuaalreaalsuse kaudu pakutavaid erialaseid ülesandeid on võimalik kohandada vastavalt õppetöö eesmärkidele. Selleks on noorsootöö õppejõud läbinud asjakohase koolituse.

Edaspidi on plaanis kasutada virtuaalreaalsust Narva kolledžis veel ulatuslikumalt: koosolekutel, nii kohalikel kui ka rahvusvahelistel konverentsidel ja seminaridel, aga ka mitmesugustes valikainetes. See tehnoloogia aitaks säästa kulusid ja võimaldaks tegutseda olukordades, mida muidu ei oleks võimalik kogeda.


Kasutatud allikas  

Maru VR Production OÜ. Virtuaalreaalsus (virtual reality) – miks see vajalik on ja kuidas seda kasutada? www.maruvr.ee/virtuaalreaalsus-virtual-reality-miks-see-vajalik-ja-kuidas-seda-kasutada/ (vaadatud 26.07.2021)

Maria Žuravljova

Narva kolledži noorsootöö nooremlektor

Kaur Kötsi

Narva kolledži noorsootöö nooremlektor

Jaga artiklit