Liisi Lembinen
FOTO: Erakogu

Uuendused tegid lugejate elu mugavamaks

Kolumn

Raamatukogul on hea meel, et lugejad on meid pärast mitmeaastast asenduspinnal eksisteerimist taas üles leidnud, ning erilist rõõmu valmistab see, et lugejad on valmis kaasa mõtlema ja arutama.

Raamatukogu fuajees on pidevalt tööl olnud kaks inimest (varem administraator ja infopunkti töötaja), et saabujaid igati aidata ja vajaduse korral suunata ning vastata võimalikele küsimustele. Ka uuenenud raamatukogus on infolaua töötajad selleks, et külastajad võiksid nende poole abi saamiseks pöörduda. Lugejatele, kel pole garderoobikapi kasutamiseks kaasas sobivat münti, pakume kaht võimalust.

Garderoobi kõrvale paigaldatud sularaha­vahetusautomaat vahetab viieeurose rahatähe sobi­vateks müntideks. Infopunktist võib osta endale võtmehoidja-meenemündi, millega on tulevikus võimalik alati kapp avada, isegi kui sobivat euromünti pole parasjagu kaasas. Sama meenemünti saab kasutada ka mujal kaubandus­võrgus, näiteks ostukärudes, mis avanevad ainult mündi abil.

Sagedased raamatukogu külastajad hindavad kindlasti garderoobikappide mugavust ning eelistavad neid ülerõivaste ootamisele järjekorras, eriti kui raamatukogus toimub mõni konverents ning saabujaid ja lahkujaid on korraga väga palju. Kapist saab oma asjad kiiresti järjekorrata kätte. Kappe on garderoobis mitme suurusega. Suurematesse kappi­desse mahuvad ka paksemad üleriided ja kotid kenasti ära.

Raamatuid saab lugeja tagas­tada siiski ööpäev läbi, mitte ainult lahtiolekuajal. Kirjutaja on kogemata segi ajanud tagastus­automaadi ja järjekorra­raamatute kapi.

Tagastusautomaat on majast väljas, peaukse kõrval. Lugejad saavad pärast enda identifitseerimist tagastada raamatu selle automaadi kaudu igal ajal, kas või öösel. Raamatud, mida on oodatud järjekorras, saab kätte fuajees asuvast targast kapist.

Kui varem pidi lugeja oma järjekorra­raamatule järele tulemiseks andma esmalt ära üleriided ning end trepi juures identifitseerima, siis nüüd käib see kiiresti ja ilma lisatoiminguteta, mis valmistasid lugejatele varem hulganisti meelehärmi. Lugejate mugavamale teenindamisele aitab kaasa ka see, et rühmatööruume on nüüd võimalik broneerida internetis. 1. novembril avasime lugejatele terve hoidla­korruse, pakkudes võimalust saada raamatud kätte kiiresti ja ilma ooteajata.

Kindlasti on uuenenud ja värske ilme saanud raamatukogu kasutamine muutunud mugavamaks ja kiiremaks. Raamatukogu on lugejale nii hea koht, nagu lugeja on valmis selle enda jaoks tegema.

Liisi Lembinen

TÜ raamatukogu arendusdirektor

Jaga artiklit