Solaride aerodünaamika mudel
FOTO: Solaride

Päikeseauto meeskond otsib üliõpilasi ja investoreid

Uudis

Tartu Ülikoolist välja kasvanud projekti Solaride eesmärk on ehitada ainult päikeseenergia jõul töötav auto ja osaleda sellega ülemaailmsel päikeseautode võistlusel World Solar Challenge. Solaride’i meeskonnas on kaalukas osa üliõpilastel, mistõttu oodatakse kaasa lööma eri valdkondade tudengeid.

Solaride’i eesmärk on teha Eesti (päikese)autotööstus maailmas nähtavaks. Selle täideviimiseks otsib meeskond ka toetajaid, kes näevad energeetikavaldkonda, haridust ja innovatsiooni transpordisektoris investeerimisvõimalusena. Lisaks rahalisele toetusele vajab meeskond auto ehitamiseks materjale alates mutritest-poltidest kuni päikesepaneelideni.

Solaride’i tiimi töös osalemiseks on vaja eelkõige innukust ja tahet midagi korda saata, ütles turunduse ja avalike suhete meeskonda kuuluv Anete Kõlli. Tema sõnul otsitakse abiväge nii inseneride, turunduse ja avalike suhete kui ka rahastajate otsimisetiimi.

Inseneride töörühm koosneb tudengitest, kes panustavad auto ehitamisse nii tarkvara, aerodünaamika, elektroonika kui ka masinaehituse vallas. Loodus- ja täppisteadusi ning inseneeriat õppivad üliõpilased lahendavad Solaride’is tulevikuprobleeme ning saavad autot ehitades praktilisi erialaseid oskusi.

Turunduse ja avalike suhete tiim töötab välja kommunikatsioonistrateegia ja viib seda lennukate ideede abil ellu. Peamiselt turundus- ja kommunikatsiooniüliõpilastest koosnev töörühm jaguneb omakorda väiksemateks gruppideks, kellest igaüks tegeleb sotsiaalmeedia, avalike suhete või disainiga.

Rahastajate otsimise tiim koosneb müügioskustega üliõpilastest, kes aitavad leida investoreid. Oskus ja suutlikkus toetajaid otsida tuleb eriti kasuks majandus- ja riigiteaduste tudengitele, märkis Kõlli.

Võistluse eesmärk on sõita iseehitatud päikeseautodega läbi kõrbe ühest Austraalia otsast teise. Tehnoloogilise innovatsiooni latt on seatud kõrgele – eelmise aasta võitja läbis 3000 kilomeetrit vaid kahe laadimiskorraga. Päikeseauto ehitamiseks teevad Tartu tudengid koostööd mentoritega kümnest ettevõttest, nagu Koenigsegg, Comodule, Daimler, Starship ja MySQL. Praegu on meeskonnas juba 41 liiget.

Sõiduk ehitatakse üles täiesti algusest peale ja see peab liikuma vaid päikeseenergia jõul. Päikesepaneele võib olla kuni kolm ruutmeetrit ning projekteerimise põhiküsimus seisneb selles, kuidas salvestada energiat ning kuhu ja kui palju seda suunata. Seejuures peab energiakulu olema minimaalne, mistõttu on tähtis muuta sõiduk aerodünaamiliselt optimaalseks. Sisuliselt kasutatakse vaid kahe kiirkeetja võimsust.

Jaga artiklit