Õrne Lainde
FOTO: erakogu

Apteeker on endiselt maa sool

Kolumn

Suvel on taas lõpetamas ülikooli kümned farmaatsiatudengid, kes asuvad proviisorite ja farmatseutidena apteekides tööle või otsivad endale praktikakohta.

Minu kui personalijuhi kõige olulisem roll on näidata, milliseid omadusi ja oskusi vajab e-tervise ajastu apteeker, kelle ülesanne on täita oluline roll esmatasandi meditsiinis ning samas olla osa  ravimi- ja jaemüügiäris.

Vana hea rohuteadus, sealjuures rohtude käsitsi valmistamine, ei ole apteekidest kuhugi kadunud. Selle osakaal on vähenenud, aga rohtusid segame jätkuvalt ja seda oskust saab arendada ning lihvida.

Üks juhtiv apteek, kus ise rohtusid valmistatakse, on enam kui sajandivanune Tõnismäe apteek Tallinnas. Rohtude valmistamine ja tundmine, sealhulgas kõik erialased oskused, mida õpitakse koolis aastaid, on au sees ning need leiavad kasutust tänini. Tänapäevasel rohuteadusel on aga juures erinevad digilahendused, mis aitavad apteekril anda parimat nõu ja leida õige ja kõige sobilikum ravim või tervisetoode.

Milliseid omadusi vajab aga apteeker veel tänapäeval, et oma töös olla edukas? Üks väga oluline omadus on valmisolek inimesi kuulata ja nõustada: hea apteeker on kaastundlik ja avatud.  

Need on isikuomadused, mida on raske õppida, kuid on võimalik teadlikult arendada. Kindlasti on just klienditeenindus apteekri töös saanud järjest olulisema kaalu ning see on oskus, mida saab õppida ja arendada. Apteekri nõu ei piirdu ravimi valikuga, vaid kliendi heaoluga tervikuna.

Meie suur eesmärk on aidata klienti ja tema peret tervena hoida. Apteek on oluline osa esmatasandi meditsiinis ning apteekri roll on hoida kliendi ja tema pere tervist.

Kuigi apteeke ja apteegikette on Eestis mitmeid, siis oma apteekri tähendus ei ole kuhugi kadunud. Kindlasti on see oluline maakondades, kus apteeker on jätkuvalt nii-öelda maa sool ja esmane kontakt, kui tervis vajab turgutamist.

Mida värsked lõpetajad ise oluliseks peavad apteeki tööle asudes? Praktilised täiendkoolitused, kuidas toimib klienditeenindus ning mis on nõustav müük, on värskete lõpetajate sõnul see, mida nad oma esimeselt tööandjalt kõige enam ootavad. Peale selle muidugi tore töökollektiiv ning paindlikud tööajad.

Esmatasandi meditsiini osana on apteek valmis aitama kliente neil aegadel, mil kõige enam juhtub. Seega on olemas valveapteegid, kust saab abi ööpäev läbi.

Pean mainima, et vahepeal neidude hõivatud eriala on taas järjest enam hakanud valima noormehed. Kindlasti on tänapäeva apteek nii farmaatsia- kui ka müügi- ning juhtimisalase keskkonnana arendav töökoht.

 

Õrne Laide

Südameapteegi personalijuht

Jaga artiklit

Märksõnad

kolumn