Siseveeb ja dokumendihaldus saavad uue näo

Uudis

Jaanuari alguses saab hakata kasutama uut Tartu ülikooli siseveebi ja dokumendihalduse infosüsteemi, mis pakuvad paremat kasutajamugavust ja kärbivad hoolduskulusid.

Uus siseveeb on üle viidud välisveebiga samale platvormile Drupal, millel on konkurentide ees mitmeid eeliseid. Näiteks on kasutaja- ja arendajatoe tagamine lihtsam ja kindlam ning liideste loomise ja haldamise kulud väiksemad.

Siseveebi uuendamise projektijuht Valmar Evert sõnas, et muudatused siseveebi ülesehituses on tehtud lähtuvalt kasutajate tagasisidest. «Näiteks on nüüdsest infosüsteemid kättesaadavad kõikidelt teemalehtedelt, ehk vaid ühe kliki kaugusel, ja pealeht on ühendatud isikliku töölauaga, mis muudab kasutamise kiiremaks ja mugavamaks,» lisas Evert.

Igal kasutajal on võimalik luua personaalne pealeht vastavalt enda soovidele. Seal saab lisada ja kustutada teemaplokke ning lisada kiirviiteid. Samuti on täienenud mitmed senised siseveebi funktsioonid, näiteks on otsing täpsem ja sündmuste kalender kiirem. Endiselt on materjalid kättesaadavad nii eesti kui ka inglise keeles.

Välisveebiga samale platvormile viidud siseveeb muudab sarnase kasutajaloogikaga sarnastes infokeskkondades liikumise senisest lihtsamaks.

Siseveebi on oodatud kasutama kõik ülikooli töötajad ja nüüdsest ka doktorandid. Käsunduslepingu alusel ülikoolis töötavatel inimestel on võimalik siseveebi kasutajaõiguste saamiseks võtta ühendust kommunikatsioonitalituse töötajatega.

Kuigi siseveeb on kasutamiseks valmis, jätkuvad veel arendustööd. Kui teil tekib küsimusi, probleeme või leiate mõne vea, võtke julgesti ühendust sisekommunikatsiooni peaspetsialisti Kristina Kurmiga (kristina.kurm [at] ut.ee, tel 737 6120).

Uuel aastal vahetatakse välja ka dokumendihalduse infosüsteem (DHIS). Sellega seoses on süsteem alates 30. detsembrist kuni 4. jaanuarini suletud, ühtlasi ei saa sel ajal kasutada ka lähetuste, akadeemiliste konkursside ning õigusaktide kooskõlastamise töövoogusid, kuna need on liidestatud dokumendihalduse infosüsteemiga.

Uus DHIS kaotab ära mitmetasandilise dokumendisüsteemi ning toob kaasa selgema, lihtsama ja ühelaadse elektroonilise asjaajamise. Muutub senine elektrooniline dokumentide haldamine, sealhulgas dokumentide registreerimine.

Uue DHIS-i kasutuselevõtuga seoses hoiab ülikool süsteemi hooldus- ja arenduskulude vähenemisega aastas kokku eeldatavasti ligi 40 000 eurot.

Jaga artiklit